
Cursul de Expert Achizitii Publice te invata sa gestionezi fondurile cu responsabilitate si sa aduci valoare reala dincolo de hartii. Invata cum sa planifici inteligent, cum sa folosesti platformele existente si cum sa traduci limbajul birocratic in solutii clare, aplicabile si transparente. Expertul in achizitii publice este cel care asigura ca banii sunt cheltuiti corect si ca legile sunt respectate.
www.ateliereleilbah.ro
Descriere
Curs Expert Achizitii Publice
Cursul de Expert Achizitii Publice te pregateste sa navighezi intre legislatia complexa (privind achizitiile publice si normele metodologice), sistemele electronice moderne (SICAP – fost SEAP) si componenta strategica: elaborarea strategiei de contractare, definirea obiectului achizitiei si redactarea documentatiei de atribuire. Cursul de Expert Achizitii Publice ofera o imagine completa asupra modului in care functioneaza mecanismul achizitiilor publice in Romania – de la planificare si documentatie, pana la semnarea si monitorizarea contractelor.
Obiectivul este sa dobandesti capacitatea de a gestiona complet procedurile din domeniul achizitiilor publice, cu rigoare juridica si coerenta operationala.
Ce inveti la Cursul de Expert Achizitii Publice
Meseria de Expert Achizitii Publice inseamna cunoasterea legii, dar si intelegerea mecanismelor care o fac aplicabila. Urmand acest curs inveti cum sa interpretezi corect normele din domeniul achizitiilor publice, cum sa formulezi criterii de selectie si de atribuire clare si cum sa construiesti o procedura care rezista oricarei verificari. Vei sti cand alegi „pretul cel mai scazut” si cand este mai potrivit „cel mai bun raport calitate–pret”, dar si cum sa justifici transparent fiecare decizie.
Cursul te familiarizeaza inclusiv cu toate etapele din SEAP/SICAP: publicarea anunturilor, completarea si incarcare documentatiei, gestionarea calendarului procedurii, clarificarile si raspunsurile oficiale catre ofertanti. Inveti cum sa mentii coerenta informatiilor si cum sa eviti erorile care pot intarzia sau anula procesul.
> Strategia de contractare in Achizitiile Publice
Inveti sa construiesti o strategie clara, realista si sustenabila. Vei lucra pe elemente precum obiectul contractului, bugetul estimat, sursa de finantare, termenele, criteriile de evaluare si riscurile specifice. Scopul este sa obtii concurenta reala, sa eviti blocajele si sa creezi o procedura care atrage oferte relevante si comparabile.
> Caietul de sarcini – inima procesului de achizitie
Un caiet de sarcini bine facut inseamna oferte mai bune. Cursul te invata cum sa redactezi cerinte tehnice si functionale precise, cum sa definesti rezultatele asteptate si cum sa stabilesti indicatori masurabili de performanta. Aici inveti cum se structureaza fisele de date, cerintele minime de participare si modul de prezentare a ofertelor. Vei putea elabora grile si matrici de evaluare care ajuta comisia de analiza sa lucreze eficient si transparent. Documentatia devine un ghid complet, care asigura unitatea si coerenta procesului de achizitie. Etapa de evaluare este esentiala. Parcurgi pasii de la deschiderea ofertelor si verificarile formale, la analiza tehnica si financiara, pana la raportul final. Discutam despre cele mai frecvente erori si despre modul corect de documentare a deciziilor. La final, vei sti cum sa aplici o metodologie clara, masurabila si usor de aparat in fata oricarei contestatii. Procesul nu se incheie la semnare. Cursul acopera si etapele de implementare: urmarirea indicatorilor de performanta, gestionarea modificarilor de contract, receptiile partiale si finale, precum si raportarea catre autoritati. Inveti sa aplici mecanisme de control care mentin respectarea termenelor, calitatea livrarilor si echilibrul contractual. Pe tot parcursul programului, accentul este pus pe coerenta si pe justificarea fiecarui pas. Fiecare cerinta are un scop, fiecare document are o logica, fiecare decizie are o dovada. Cursul iti ofera nu doar reguli, ci o metoda de lucru completa – aplicabila in achizitii de bunuri, servicii sau lucrari, indiferent de dimensiunea institutiei sau de complexitatea proiectului. Cursul este conceput pentru persoane care lucreaza sau isi doresc sa lucreze in domeniul achizitiilor publice – in institutii, companii private sau firme de consultanta. Este potrivit pentru: Pentru a participa la acest curs nu este necesara experienta anterioara in domeniu! Totul se invata de la zero. Achizitiile publice sunt un domeniu vital in Romania, unde se gestioneaza anual miliarde de lei din fonduri nationale si europene. Legislatia este in continua evolutie, iar cererea pentru specialisti calificati creste constant.> Documentatia de atribuire – arhitectura procedurii
> Evaluarea ofertelor in achizitiile publice
> Derularea contractului si monitorizarea rezultatelor
> Gandire strategica si trasabilitate
Cui se adreseaza Cursul de Expert Achizitii Publice
La finalul Cursului de Expert Achizitii Publice vei putea:
Alte cursuri care te-ar putea interesa: Curs Antreprenoriat, Curs Manager de Proiect, Curs Expert Accesare Fonduri, Curs GDPR / DPO, Curs Formator, Curs Instructor Preparator Formare, Curs Contabilitate, Curs Referent Resurse Umane, Curs Inspector SSM, Curs Specialist Recrutare, Curs Salarizare, Curs Vanzari si Negociere.
Copie dupa buletin/act de identitate
Copie dupa certificatul de nastere
Copie dupa certificatul de casatorie
(numai in cazul schimbarii numelui)
Copie dupa ultimul act de studii
Cand ai facut ultima data ceva ce iti place? Urmeaza-ti pasiunea.
#AteliereleILBAH
Teme abordate Curs Expert Achizitii Publice
Introducere in domeniul achizitiilor publice
In aceasta prima parte, cursantii inteleg rolul achizitiilor publice in functionarea institutiilor si impactul lor in economie. Se clarifica cadrul general, terminologia si principiile de baza.
- Obiectivele si rolul achizitiilor publice
- Principiile fundamentale: transparenta, egalitate, tratament corect
- Ciclul complet al unei achizitii – de la planificare la executie
- Functia si responsabilitatile expertului in achizitii
Cadrul legislativ national si european
Participantii invata cum sa aplice corect legislatia din Romania si din Uniunea Europeana, intelegand cum se armonizeaza directivele europene cu legislatia nationala.
- Legile si actele normative complementare
- Directivele europene privind achizitiile publice
- Diferenta dintre achizitii clasice, sectoriale si parteneriate public-private
Planificarea achizitiilor publice
Aceasta etapa stabileste fundatia intregii activitati. Vei invata cum sa planifici corect, realist si documentat o achizitie.
- Identificarea nevoilor si definirea obiectivelor
- Estimarea valorii contractului si sursele de finantare
- Elaborarea programului anual al achizitiilor
- Prioritizarea achizitiilor in functie de buget si urgenta
Strategia de contractare
Strategia de contractare este documentul care unifica toate deciziile cheie. Inveti sa o redactezi corect si complet, astfel incat procedura sa aiba stabilitate si claritate.
- Structura si scopul strategiei de contractare
- Alegerea procedurii potrivite (simplificata, licitatie deschisa etc.)
- Stabilirea criteriilor de selectie si de atribuire
- Analiza riscurilor si masuri preventive
Redactarea caietului de sarcini si a documentatiei tehnice
Aici descoperi cum sa transformi nevoile institutiei in cerinte masurabile si verificabile, pentru a obtine oferte corecte si relevante.
- Cerinte functionale vs. cerinte tehnice
- Indicatori de performanta si standarde de calitate
- Evitarea cerintelor restrictive si asigurarea concurentei reale
- Structura si formularea coerenta a caietului de sarcini
Elaborarea documentatiei de atribuire
Documentatia de atribuire este scheletul procedurii. Vei invata sa o construiesti astfel incat sa fie completa, logica si usor de urmarit.
- Continutul fiselor de date si al formularelor obligatorii
- Stabilirea conditiilor minime de participare
- Crearea grilelor de evaluare si matricilor de conformitate
- Publicarea si gestionarea documentatiei in SEAP/SICAP
Utilizarea platformei SEAP/SICAP
Cursantii invata practic cum sa foloseasca sistemul electronic pentru a publica, gestiona si monitoriza procedurile de achizitie.
- Crearea si administrarea contului de utilizator
- Publicarea anunturilor si a clarificarilor
- Gestionarea ofertelor si comunicarea cu operatorii economici
- Urmarirea etapelor procedurii si arhivarea documentelor
Evaluarea ofertelor si atribuirea contractului
In aceasta etapa, accentul se pune pe analiza obiectiva, transparenta si documentata a ofertelor.
- Verificarea conformitatii administrative si tehnice
- Aplicarea criteriilor de evaluare si atribuirea punctajului
- Intocmirea raportului procedurii si justificarea deciziilor
- Gestionarea contestatiilor si comunicarea rezultatelor
Derularea si monitorizarea contractului
Expertul in achizitii publice trebuie sa urmareasca implementarea contractului pentru a asigura livrari corecte si respectarea termenelor.
- Obligatiile partilor si clauzele contractuale esentiale
- Monitorizarea executiei si a receptiilor partiale/finale
- Gestionarea modificarilor de contract si situatiilor neprevazute
- Indicatori de performanta si raportare catre autoritati
Etica, integritate si responsabilitate in achizitii publice
Un expert competent trebuie sa actioneze corect si transparent, evitand orice conflict de interese si favorizare.
- Codul de conduita si principiile etice ale expertului
- Conflictul de interese si masurile de prevenire
- Rolul controlului intern si al auditului
- Responsabilitati si sanctiuni in caz de incalcare a legii
…si multe altele
Motive sa ne alegi
Curs autorizat
Certificat de absolvire recunoscut la nivel national si international
Examen imediat dupa finalizarea cursului (teorie si practica)
Traineri cu experienta
Sediu ultra-central, usor accesibil.
Locuri de parcare in proximitate
Fara costuri suplimentare/ ascunse
Suport de curs in format electronic
Foarte multa practica.
Programa foarte bine structurata
Discounturi si programe de fidelizare
Testimoniale
Altii au urmat si…


(Mai multe detalii aici)







