Gelu Dragan – Designer Vestimentar


Gelu a fost pasionat de de moda dintotdeauna, insa a inceput sa acorde mai multa atentie acestui domeniu abia in liceu. Ca in majoritatea cazurilor, inceputul a fost mai greu,  insa cu multa munca si daruire a reusit intr-un final sa redea logic in desen multitudinea de idei care ii veneau in minte. A abandonat acest drum pentru o vreme, insa a decis ulterior sa se intoarca la pasiunea lui. S-a inscris la cursul de Design Vestimentar din cadrul Atelierele ILBAH intr-o perioada in care nu era multumit de locul de munca si voia sa incerce ceva diferit. Stia ca vrea sa faca mai mult, insa nu avea curaj sa actioneze in directia pe care si-o dorea. A participat la cursurile cu program vineri si sambata si isi aminteste cum abia astepta sa treaca saptamana pentru a merge din nou la cursuri, pentru a invata ceva nou si diferit. Spune ca pentru el, cursurile au reprezentat o evadare din cotidian si i-au oferit o baza de cunostinte in domeniu. Stia ca ii place domeniul, insa la aceste cursuri a realizat si cat de mult. Tocmai aceasta pasiune redescoperita si multa munca l-au ajutat sa isi puna pe picioare propriul brand.

Haideti sa il cunoastem mai bine pe absolventul nostru, Gelu Dragan, in randurile ce urmeaza.


De ce Atelierele ILBAH?

La acea vreme imi doream sa gasesc cursurile cu cele mai multe beneficii. Cautam cursuri care acopereau cei trei ani de materie ai facultatilor de moda, care sa fie accesibile, sa fie recunoscute international, sa imi ofere oportunitati pentru viitor si care sa fie axata si pe partea practica, nu doar pe cea teoretica. M-am informat, am cautat recenzii si am intrebat prieteni, iar, in cele din urma, am ales Atelierele ILBAH pentru ca ofereau toate beneficiile pe care le cautam.


Cum te-a influentat trainerul nostru? Mai pastrati legatura?

Nu stiu cat la suta m-a influentat trainerul (Silvia Serban), deoarece ne-a incurajat sa ne dezvoltam in ritmul si stilul nostru, dar pot spune cat de mult m-a motivat inca de la prima discutie si cat de multa incredere mi-a dat in mine si in talentul meu. La vederea schitelor mele, Silvia a fost vizibil incantata, ceea ce a fost foarte satisfacator pentru mine,  avand in vedere ca primeam acest feedback pozitiv de la o persoana avizata. Mi se confirma faptul ca ma aflam in locul care trebuia si ca faceam bine lucrurile de care  imi era teama pana atunci. Pastrez si in prezent legatura cu Silvia. De fapt, cu totii am pastrat legatura cu ajutorul grupului pe Whatsapp, unde vorbim, si ne urmarim activitatea pe social media. De asemenea, vreau sa merg in continuare la conferintele Silviei de la Creativo.


Care este povestea brandului tau?

Povestea MLW a inceput ca o proiectie a idealului meu de frumusete feminina transpus in articole vestimentare si ca sustinere a miscarii de „slow down fashion” a designerilor romani.  MLW nu contureaza o silueta anume, dar accentueaza personalitati diferite ale femeilor contemporane. Asa a luat nastere prima mea colectie, numita „Delicate but Strong”, si care este alcatuita din articole clasice, simple, accesibile, dar foarte feminine, care rezista in timp si nu se demodeaza.


Unde gasesti inspiratie pentru creatiile tale?

MLW este un brand dedicat exclusiv femeilor, iar inspiratia mea vine de la femei contemporane, femei care au facut istorie in moda sau femei cu personalitati foarte puternice. Imi imaginez cum s-ar imbraca ele in prezent, cum as putea sa alcatuiesc o imagine unitara a brandului, iar de acolo vin ideile rand pe rand.

 


Care este planul tau de viitor?

Planul pentru viitor este unul simplu. Imi doresc sa deschid primul atelier de creatie, primul Show Room MLW si sa imi iau o vacanta.


Ce trebuie sa faca un designer la inceput de drum pentru a-si porni propria afacere, ce resurse ii sunt necesare si cum isi poate sustine ideile artistice?

Nu cred ca exista o varianta standard de a incepe propriul business. Din punctul meu de vedere, imaginatia si creativitatea reprezinta cele mai importante resurse de care avem nevoie in acest domeniu, resurse care sunt nesfarsite si sunt ale noastre. O alta resursa vitala pentru o afacere sunt relatiile cu oamenii din acel domeniu pe care ii poti intalni la internshipuri, workshopuri, sau chiar cursuri.


Ce le-ai spune altor oameni ca tine, care au o pasiune si pe care vor sa o transforme in ceva mai mult?

Toti suntem diferiti, avem viziuni diferite, iar inspiratia si resursele se regasesc in orice ne inconjoara. Oamenii trebuie doar sa faca ceva (orice) in aceasta directie si sa munceasca pentru pasiunea lor. Este ok daca nu exista o  imagine clara la inceput, solutiile vin treptat pe masura ce procesul creativ inainteaza.